luonnos- ja arkkitehtisuunnittelun hinta
Pekka
2005-02-15 18:37:28 UTC
Hei,

Pyysin tarjouksen pientalon luonnos- ja arkkitehtisuunnittelusta
tuntiveloituksella: 67 euroa/tunti (sis.alv). Pidättekö hintaa
kilpailukykyisenä?

(Moni ehkä suosittelisi työn teettämistä kiinteähintaisena, mutta halusimme
tuntiveloituksella, koska teemme paljon suunnittelusta itse ja katsomme
suunnittelun edetessä mitä otamme, mitä jätämme)

Pekka
P3 Qla
2005-02-15 19:50:10 UTC
Post by Pekka
[...]
Me teetimme myös talomme suunnittelun tuntityönä viime kesänä. Luonnostelut,
lupakuvat ja rakennekuvat.
Työn teki insinööritoimisto Pentti Ikonen oy. Isäntä on itse rak inssi ja
vaimonsa on rakennusarkkitehti. Kokemusta luokkaa 25 v.

Olimme tyytyväisiä. Hintaa oli 35 euroa/h, mutta täällä maallahan kaikki on
halvempaa (JKL).
P3 Qla
2005-02-20 08:28:02 UTC
Post by P3 Qla
Post by Pekka
[...]
Tarkistin vielä laskut. Muistin kyllä hinnan oikein; 35 eur/h, mutta se on
veroton hinta. Eli 42,7 eur /h.
Siltikin reilusti vähemmän.

Jarmo M
2005-02-15 20:04:31 UTC
Tampereen seudulta löytyy rakennusarkkitehtejä, jotka tekevät 40eur/tunti
veloituksella aivan kelvollista jälkeä...

Jarmo M
Jukka-Göran von Fittenborg
2005-02-17 07:02:03 UTC
Plus alvi tohon päälle?
JukkaK
2005-02-16 20:50:44 UTC
Moi,
Post by Pekka
Pyysin tarjouksen pientalon luonnos- ja arkkitehtisuunnittelusta
tuntiveloituksella: 67 euroa/tunti (sis.alv). Pidättekö hintaa
kilpailukykyisenä?
Oulussa viime kesänä hinnat pyöri omissa kyselyissä 40-50EUR välillä.
Muistaakseni ilman ALVia.

Jukka